Středa, 17 srpna, 2022
novinky
- Advertisement -Newspaper WordPress Theme
ZdravíPlnohodnotná dieta jako protipól ke všem výstředním dietám: Konzumace potravin v této...

Plnohodnotná dieta jako protipól ke všem výstředním dietám: Konzumace potravin v této formě je klíčem

Dieta s potravinami v nejpřirozenější formě
Jak informuje odborník na stravu a dietolog pro portál lifehack.org, plnohodnotná dieta je jakýmsi protipólem ke všem výstředním a příliš omezujícím dietám současnosti. Ani by ji prý sám dietou nenazýval, podle něj jde o způsob života, který zajišťuje podporu zdraví, dlouhověkost a vyváženost ve stravování: „Dobře vyvážená strava se řídí několika poměrně základními principy a v podstatě sestává z těchto potravin: ovoce, zelenina, celá zrníčka, hubený protein, ořechy, voda,“ objasňuje. V této dietě nebo způsobu stravování tedy nejde o omezující pravidla, ale o plnohodnotnou stravu v její nejpřirozenější formě: „Jete celé jídlo, ne to, co vám zůstane po rafinaci, zpracování.“

Hodně vlákniny, podpora mozku i prevence nemocí
V jedné studii na americké univerzitě Yale ještě v roce 2014 dospěli k tomuto závěru: „Dieta z minimálně zpracovaných potravin blízkých přírodě, převážně rostlin, je v rozhodující míře spojena s podporou zdraví a prevencí nemocí.“ Také strava bohatá na ovoce a zeleninu nebo jiné potraviny s vysokým obsahem vlákniny jako jsou celá zrna a ořechy, je skutečně důležitá pro udržení dobrého dlouhodobého zdraví a prevenci zdravotních problémů jako jsou cukrovka a rakovina. Tyto druhy potravin také pomáhají našemu tělu vyrovnat se a kontrolovat účinky zánětu. Vláknina je nezbytná pro zdraví našich střev, neboť vyživuje i zdravé bakterie v nich. Věděli jste např., že mozek je opravdu hladový orgán? „Využívá 25 % celkové energie, kterou zkonzumujete z jídla. Všechno, co však váš mozek potřebuje, aby fungoval, je nezpracované jídlo.“ Takže plnohodnotná dieta je i pro váš mozek tou správnou volbou.

Žádný recept není zakázán
Neoddiskutovatelným plusem plnohodnotné stravy je to, že v podstatě neexistují žádná omezení. Můžete vařit všechno, na co máte chuť. Žádný recept není zakázán, pokud si jej dokážete vyrobit s použitím přírodních, nezpracovaných potravin a ne nakoupených polotovarů. Dobrá rada od dietologa na začátek zní: „Zásobte se kokosovým mlékem a konzervovanými rajčaty. Budete je používat stále do omáček.“

Dobrá rada jak se držet plnohodnotné stravy
Procvičte si dávkové vaření. V překladu vytáhněte si na stůl svoji kuchařku s recepty a naplánujte si vaření 5-ti jídel, které budete během týdne dělat. Pokud si uděláte také dvojitou nebo trojitou porci z některého z nich, plus pro vás. Budete mít zásoby plnohodnotné stravy.

Maximalizujte své celkové zdraví, pohodu a vitalitu
Některé z nás odrazuje v plnohodnotné dietě právě časté vaření a čas strávený v kuchyni. Nicméně tím, že přijímáme potraviny v jejich nejpřirozenější formě, vyhýbáme se polotovarům a různým zpracovaným potravinám s přidaným množstvím soli, cukrů, nasycených tuků a dalších nezdravých a umělých přísad. „Chcete-li maximalizovat své celkové zdraví, pohodu a vitalitu, rozhodně bych vám doporučil plnohodnotnou stravu,“ dodává na závěr dietolog pro zmiňovaný portál.

Naše weby

Nejnovější články

- Reklama -Newspaper WordPress Theme

Ostatní právě čtou

Další články autora

- Reklama -Newspaper