Úterý, 16 srpna, 2022
novinky
- Advertisement -Newspaper WordPress Theme
ZdravíChyby, kterých se při hubnutí nejčastěji dopouštíme: Výživový poradce prozradil, co vyhodit...

Chyby, kterých se při hubnutí nejčastěji dopouštíme: Výživový poradce prozradil, co vyhodit z talíře

Pokud se stravujete zdravě, cvičíte a nedaří se vám dopracovat k vytouženým křivkám, problém může být v tom, že máte v jídelníčku obsažené potraviny, které jsou sice zdravé, ale obsahují mnohdy zbytečně mnoho cukru, přidaných látek a tím pádem i jejich kalorická hodnota je vyšší .

Podívejte se, které potraviny vynechat, resp. u nich volit menší množství, chcete-li opravdu shodit. Velikost jídla totiž vůbec nevypovídá o jeho kalorické hodnotě. Někdy se iv malém množství nachází tolik kalorií jako ve velké porci.

Celozrnné výrobky
Přestože obiloviny tvoří podstatnou složku stravy, co se týká celozrnných výrobků, ty raději vynechejte. Přestože o tom mnoho lidí neví, mají často vysoký glykemický index, který vede k výkyvům v hladině krevního cukru. A o to při hubnutí určitě nestojíte.

„Mnohokrát právě po jídlech, která obsahují obiloviny, přijde v relativně krátké době, pocit vlčího hladu. To může způsobit přehnané chutě na sladké a přejídání,“ vysvětluje výživový poradce Emil Gajdoš.

Sušené ovoce
I když sušené ovoce obsahuje velké množství vlákniny a antioxidantů je to doslova koncentrovaná kalorická bomba. Kromě prospěšných látek má v sobě totiž také množství cukru, který se v našem těle následně velmi lehce váže.

Hotové smoothie
Toto vypadá docela nevinně, ale pokud máte chuť na smoothie, raději si ho připravte doma. I to spíše v dopoledních hodinách.

„Když totiž sáhnete po verzi z obchodu, ano je pravda, že napumpujete tělo vitamíny, ale i zbytečným cukrem, který je tam v drtivé většině případů přidáván.“

Nízkotučné produkty
Mnozí z nás po nich sahají v domněnce, že pokud si je dopřejeme, snížíme kalorický příjem dané verze pokrmu. Není to ovšem úplně pravda. Právě nízkotučným potravinám je dobré se vyhýbat, přestože se na první pohled tváří zdravě.

„Ono samy o sobě tyto věci nejsou špatné, ale obsahují mnoho nezdravých přísad, s nízkou výživovou hodnotou. Dělá se to proto, aby výrobci docílili, že jejich konzistence bude hustší.“

Cereální křupky a ořechové či luštěninové tyčinky
Je pravda, že při zahnání hladu, jde určitě o lepší verzi než kdybyste sáhli po chipsech. Cereální křupky a ořechové či luštěninové tyčinky mají přirozeně vyšší obsah vlákniny, je třeba si však dát pozor na množství, které si dopřejte. Opět tam hraje podstatnou roli obsah cukru, který v sobě tyto výrobky mají.

Naše weby

Nejnovější články

- Reklama -Newspaper WordPress Theme

Ostatní právě čtou

Další články autora

- Reklama -Newspaper